במסע שכזה כל הזמן נדרשים להיות מחוברים למזג האויר אשר מהווה גורם משפיע מאוד בתכנון המסלול.
כך אנו עושים ! בעזרת אפליקציה Weather & clock widget כל הזמן אנו עוקבים .
אפילו ברמה של שעות.
כך שצפינו וידענו שהטמפרטורות ירדו.
חשיבות יותר מכרעת אחר מזג האויר הינה שהטמפרטורורות הנמוכות מתחת ל-0 מעלות אינן מטיבות עם הקרוואן .
מינוס מעלות עלול לגרום נזק מכני לצנורות המים אשר בקרוואן.
נוזל אשר נמצא בצינור יקפא ועלול לגרום לו לסדק/ביקוע.
רוב הצנרת הינה בחלק התחתון של הקרוואן כך שהיא אינה גלויה לבצע בקרת נזקים.
אז ידענו שיום חמישי יהיה שלג ומזג אויר קר במיוחד.
ירון קיבל הסבר מבוב "ארלי קמפרס" איזה נוזל צריך לרכוש ואיך מתקינים את נוזל האנטי פריז לצנרת הקרוואן.
הקדשנו לזה חשיבה עמוקה ולבסוף החלטנו שהחל מיום רביעי נשכון בקמפ מסודר עד יום ראשון.
"עד יעבור הזעם"
שבת בסמוך לבית הכנסת וקהילה יהודית לא מחייבת מקור חשמל וזה סיכון.
בקמפ נהיה מחוברים לחשמל עם עוצמה מספקת לתאורה ומפזר חום אחד שכבר יש לנו.
קנינו עוד מפזר חום ליתר בטחון.
עם מעילים כפפות וצעיפים אנו ערוכים . הבאנו מהארץ.
בקמפ נתייעץ עם כל שכנינו "הקמפרים הקבועים" איך ניתן להערך למזג האויר הקיצוני .
בקמפ נתקין את הנוזל "אנטי פריז" לתוך צינורות המים.
בנתיים רכשנו את הנוזל "אנטי פריז"
והצטיידנו במזון כבשיגרה.
יום חמישי בערב הגיע…
ועימו השלג…מחזה יפיפה לכשלעצמו במיוחד כשהילדים משתעשעים וצוהלים.
בקרוואן חמים ונעים מאוד מאוד…גם ביום וגם בלילה!
אך בחוץ קור כלבים! בלי אף חתול בחוץ.
הילדים משחקים בחוץ…קופאים…ונכנסים להפשיר!
אנו כהורים היינו מוטרדים מאוד…צופים בשלג מחלון הקרוואן ותוהים איך הצד המכני ישרוד ?!
ירון לא הצליח להחדיר את החומר "אנטי פריז" לצנרת הקרוואן
מכוון שהמערכת הותקנה הפוך.
ברור היה לנו שמי שטייל בקרוואן זה בעבר לא טייל בשלג 🙂
אין ברירה ירון אומר …נאלץ לרכוש חלקים ולהרכיב.
איזה מזל שהוא מבין בעניין…אם לא…אז עוד מוסך…ועוד חודשיים….:-)
אבל עקב השלג לא יצאנו לנסיעה ונשארנו בקמפ כדי לא להסתכן ולכן נותרנו בלי אנטי פריז וזה הטריד אותנו במיוחד!
כל הזמן חלפה במחשבתנו האפשרות שהצנורות קפאו .
במיוחד שבעל הקמפ ציין בפנינו שיש כאלה שאינם מכבדים את מזג האויר ולא נערכים כנדרש.
יום חמישי עבר ויום שישי הגיע …נערכים לשבת כבשיגרה…
בילויי בקראוון חמים ונעים כולם רובצים מול הטלבזיה
ונהנים מפנקייק
וכרגיל בתוך הקרואן נעים וחמים ובחוץ קפוא קור כלבים.
מה יהיה עם הצנרת האל יודע!
נאמר לנו שסבירות גבוהה שחום הקראוון הפנימי יגן מעט על המערכת אך תלוי לאיזה פרק זמן ולאיזה דרגה ירדו הטמפרטורות.
קיווינו שחום הקרוואן הפנימי אכן יעשה זאת ונשרוד עד יום ראשון.
השלג החל להפשיר אט אט עד יום ראשון.
במוצאש הנענו את הקרוואן לוודא שהוא אכן שמיש 🙂
וביום ראשון הנענו את הקרוואן והתחלנו נסיעה זהירה …ישר לוולמרט לקנות חלפים להתקנת הצנרת המתאימה.
ועל זה יסופר בנפרד בסיפורי דרך כיצד מכינים קרוואן לחורף