4-6/9/14 שיקגו -שבת בנוסח בית אבא

אצלנו שבת מתחילה בדרך כלל ביום חמישי .

אך אנו העדפנו  להשאר בפארק ציון סיטי על אגם מישיגן ולהכנס לשיקגו הכי מאוחר שיש עקב בעיות חניה בעיר הגדולה.

כבר במהלך השבוע ניסינו ליצור קשר כלשהו עם קהילה כלשהי בשיקגו.

ירון אישי גילגל בגוגל קהילה ספרדית בשיקגו ומצא בית הכנסת "אוהל משה" וניסה להתקשר לרב הקהילה

20140904_214147

ואני ניסיתי לברר בנתיים פרטים על מסעדות חנויות כשרות ממקור אחר….קבוצת ואצאפ של מקום מגורינו, נשות נחושה.

המקריות חגגה ומאת השם הפאזל החל לביות מורכב.

הרב בקשר טלפוני משובש הזמין אותנו להחנות את הקראוון בסמוך לבית הכנסת ונתן לנו את הכתובת.

במקביל שכנה מנחושה  הציע ליצור קשר עם בני דודה  אשר בשיקגו שיוכלו לתת לנו מידע.

יצרנו קשר עמם והם סייעו לנו לא רק במתן כתובת  חנות מזון כשרה אלא בהזמנה לשבת בפנסיון מלא.

אנו מאד הערכנו הצעה נדיבה זו.

אך העדפנו לבדוק את מיקום הבית כנסת הספרדי אוהל שלמה ביחס למגורי בני דודי השכנה אשר הזמינו אותנו שבת מלאה.

מאת הקב"ה הסתבר שזה מרחק 800 מטר אחד מהשני.

ההתייעצות זוגית החלטנו לחוות א. נחוויה בבית הכנסת הספרדי ולהענות חהזמנה לארוח לסעודת בוקר שבת.

הפאזל הורכב!

ועד  השבת יש לנו לארגן  כביסה וקניות.

אז ביום שישי בבוקר יצאנו מוקדם מפארק ציון לכיוון שיקגו במטרה להצטרף לסליחות. בחמש וחצי בבוקר בבית הכנסת הספרדי בשיקגו ….אך התעוררנו מאוחר והגענו רק ב7:00 לשיקגו.

המטרה היתה לבדוק את כביש הגישה לבית הכנסת ומקום החניה.

לא יאומן ירון הצליח בגוגל ארץ לראת את הרחוב, הבית הכנסת והחניה שתוכננו לחנות.

כבר בדרכינו הבנו שזו עיר גדולה והכבישים מאד עמוסים והרחובות יחסית לכביש המהיר צרים ולכן צריך להזהר.

ירון עשה הכנות ערב קודם ונענו עם וויז  וגיפיאס ליתר בטחון….התנועה בקראוון דרשה את מלא תשומת הלב והזהירות.

במיוחד כשהגענו לרחוב הבית כנסת וראינו שבחניה של בית הכנסת נתפוס כ-5 חניות. עכשיו הבנו למה הרב ביקש שנגיע מוקדם, על מנת לתפוס חניות!

בנתיים אמרנו שנלך לסופר ההונגרי שהמארחים שלנו אלי ומנדי המליצו עליו בגלל החניה הגדולה.כשהגענו לסופר כולם חגגנו בקניות אוכל כשר יהודי כולו!במיוחד בשר כשר!

הילדים מאד התרגשו למצא כל טוב הארץ!!!

העמסנו עגלת כל טוב  כולל בשר ויין ופרחים למארחים שלנו לסעודת בוקר ויצאנו לשם בנסיעה.

20140905_11174220140905_11355520140905_10575120140905_115009

הגענו לרחוב שבו מתגוררים המארחים שלנו וגילינו  שגם פה החניה קשה …..מזל שהיה אפשר לעצור בצד הדרך .

פגשנו את מארחינו

20140905_130151 - עותק - עותק - עותק20140905_125215 - עותק - עותק

בעודינו מנסים להחנות אני ירדתי לכוון והבחנתי בחניה אחורית של בית הכנסת גדולה יותר וקרובה לפתח האחורי. התיעצנו יחדיו והלטנו להחנות שם, רק שנדרש לנו לעשות 3 סיבובים ברחובות בית הכנסת על מנת למצא את הגישה הטובה ביותר להכנס לחניה.

בדרך אנו מבחינים בפיצה כשרה במאפייה כשרה והרבה יהודים ברחובות כבשיגרה. התרגשות גדולה !

סוף טוב  כל טוב…הצלחנו להחנות וברכנו את ההחלטה להגיע מוקדם.

בעודינו מתארגנים פותחים צלנית  ומרחיבים את הקראוון

עוצר אדם הנוהג  ברכב ספורט פתוח לידינו ופורק ציוד לבית הכנסת.

הוא ניגש אלינו ובעברית ישראלית (אני מבחינה שהוא תימני) התעניין מי אנחנו . אנו נתנו לו רקע   מי אנו  ומעשינו הוא התלב מרעיון הטיול בקרוואן והוא בהכנסת אורחים הציג עצמו בשם רוני ערוסי והסביר שהוא שייך לקהילה ועוזר בתפעול בית הכנסת .

20140907_09205820140905_14011220140905_140122

רוני הכניס אותנו לבית הכנסת הסביר לנו על הקוד בדלתות המאפשר כניסה למי שיודע.

20140907_07130520140907_090006

הסביר לנו על הלכות בית הכנסת הזמין אותנו לקידוש וארוחות  בוקר  וסעודה שלישית

ואף חיבר אותנו לחשמל וכיוון אותנו לשירותים כשנדרש.

20140907_092136

והכל ברוחב לב ובסבלנות אנו הודינו לו מאד ונפרדנו ממנו לעיסוקיו.

ירון זיהה  את המרכז הקהילתי וומכוון שהוא מכיר את  הנוהג לבריכה …לקח את הילדים לבריכה .

הבריכה היתה רק לגברים והבנות חזרו מבואסות…

והבנים נהנו  למרות שתפס אותם גשם שוטף בדרך…וגם התקלחו….ניצול הזדמנויות!

אנו נערכנו לשבת ומהר מאוד החניה התמלאה מכל המתפללים אשר מחנים את רכבם עד מוצאש.

הגישה לבית הכנסת היתה נפלאה וללא בעיטת קודנים ואיפשרה לנו חופש פעולה מוחלט.

20140905_140508

לקהילה הספרדית היוונו אטרקציה !!!

הם לא מכירים תרבות קרוואנים…בטח לא ספרדים:-)

כל מי שניגש לקראוון טרח להזמין אותנו

במיוחד שמעון  כהן החזן אשר נמצא במשרה בקהילה

ושמעון  טובול האחראי  למטבח אשר הזמין אותנו  לקידוש וסעודה שלישית!

התפילות היו ממש תענוג התרגשתי בשביל ירון אישי.

זאת שבת ראשונה מזה חודשיים שיש לו מנגינות מבית אבא.

לאחר סעודת ערב שבת בקרוואן יצאנו לטיול אני וירון ברחובות השכונה…

כמעט כמו בנחושה!

כולם מכירים את  כולם

כולם מבקכים שבת שלום.

בתפילת שחרית ירון עלה וקרא בתורה…כולנו התרגשנו עימו .

קהילה ספרדית גדולה הצטרפה לאמן!

הקידוש לאחר התפילה היה עשיר מאד  אשר כלל חמין עסיסי ואוד עם עוף…כמו שכולנו אוהבים.

אנו הזדרזנו …כי ממתינים לנו לארוחה שהוזמנו אלינ(בני הדודים של טלי שפירא מנחחושה….)

להם כמובן אחרנו והם כל כך דאגו שיצאו לקראתינו ואולי איבדנו דרכינו.

וגם שם  היה עשיר ושיחה מלאה ורבהQ

למדנו להכיר משפחה ברוכת ילדים והם בני גילנו…על החיים החינוך וכו'

הילדים שלנו ושלהם הסתדרו לא רע ואף השתוללו יחדיו!

בשבת זו ההכרנו קהילה חמה מאוד באופן כללי והכרנו בפרט אנשים ששוחנו עימם רבות.

העברית שלהם היתה שורשית וללא שום  מבטא זר.

ואותי עניין מהו סיפורו של כל אחד ואיך הוא התגלגל לחיים באמריקה !

במהלך השבת יצאנו  הילדים פקדו 3 פארקים שהיו קרובים מאוד…מדהים  כמה פארקים יש כאן!

בבוקר יום א'  זכינו לסליחות(בגלל שזה יום א' בחול ויום חופש כללי הסליחות התחילו ב8:00 צו'פר ספרדי!

20140907_080106

אחרי התפילה נפרדנו מכל הקהילה אשר נדהמה שהגענו ולשיקגו ואנו לא מטיילים בה.

והם התעקשו וכיוונו  אותנו לרדת לדאון טאון ולבקר בו.

וובדיעבד אנו הודינו להם על כך מאוד!